Hemmastadd

Hemmastadd
Efter att ha packat upp det mesta, träffat lärare och börjat lära känna de flesta börjar jag nu känna mig ganska hemmastadd här på skolan och internatet.

Skolområdet är som en liten idyllisk oas precis i utkanten av Nairobi och östafrikas största kåkstad "Kibera".
Det finns en stor pool, som tyvär inte är uppvärmd föränn sen eftermiddag pga de kalla nätterna (13 grader), två tennisbanor, tv-rum, gym, fotbollsplan, volleybollplan och basketplan. Så som ni säkert förstår finns det alltid något att göra.

Idag började dagen med att jag fick sova ut eftersom vi inte hade några lektioner på förmiddagen. Vi var några som missade frukosten och gick då istället (för mig första gången) utanför skolområdet och till ett köpcentrum 5min bort där vi åt en grymt god och billig brunch på cafét Javahouse. Där kommer vi förmodligen tillbringa många timmar framöver. :D

Sedan hade jag lite lektioner med mina nya lärare, som för övrigt verkar grymt bra. Skoldagen avslutades med ett möte angående säkerheten, och jag kan lugna er därhemma som känner det minsta oro. Så länge man inser att situationen inte är densamma som hemma i Stockholm och inte tar några onödiga risker kommer jag att vara minst lika säker här! Vi fick våra id-kort utdelade och gick sedan liten smått uppskrämda av alla värstinghistorier ut för att bekanta oss med området.

Vi besökte en marknad kallad toy-market där vi mest bara gick runt och tittade. Toy-market är en stor marknad alldeles nära vår skola där det b.l.a. säljs second-hand grejer som vi från västvärlden har skänkt. Typ "Uff". Riktigt coolt faktiskt.

Imorgon är det frilufsdag och på söndag ska vi på det första safarit!

kommer fler bilder. puss och kram
hejhej

Kommentarer
Postat av: Katarina o mika

Vad kul det var att se dig på skypen! Vi blir lite avundsjuka här hemma när vi hör alla upplevelser. Tisja (hunden) tyckte också om att besöka dig på skypen. Ska bli roligt att se bilden när hon ser och lyssnar, om den nu platsar till din blogg!
Kram mamma och mika:)

2007-08-31 @ 22:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0