Dan före dan före dan före...

Loooooooooooooooov!!!! Gud vad det är skönt. Imorgon kommer lillebrorsan och Pappa. Egentligen skulle de ha kommit ikväll, men planet gick sönder så dem kommer tidigt imorgon bitti - sånt man får räkna med. Jag har gått och längtat hela veckan, det ska verkligen bli kul att få visa dem mitt nuvarande hem. Förra veckan firade vi Lucia hemma hos Svenska Ambassadören. Vi käkade svenskt julbord och hela köret, mums! Kören på skolan uppträdde dessutom med ett Luciatåg. Det var mycket uppskattat, så uppskattat att SVD valde att publicera en bild jag tog. Den finns på deras websida under bildspelet Läsarnas Luciabilder. Jag har även lyckats få med ett reportage som handlar om bistånd. Det är publicerat i TIDNINGEN VI (årets tidskrift 2007) och deras nummer som gavs ut 20 december. Äntligen börjar karriären ta fart J! På måndag ska vi fira julafton med tomte och Kalle-Anka hemma hos rektorn, hans fru som är min svensklärare, och deras dotter som går i min klass. Tydligen blir vi så många som 20 personer och de kommer att behöva hyra partytält. Innan dess har jag tänkt att Jakob, Pappa och jag ska ta med oss picknick, fixa en bil och åka och äta lunch i Nairobis nationalpark för att förfesta lite med giraffer och lejon. Det kommer att bli en bra dag. Det är verkligen tomt på internatet nu. Det ekar i vår lilla korridor så fort någon säger nått, och vi är några få som har poolen helt för oss själva. De flesta har åkt hem till Sverige eller andra ställen i Kenya/Afrika. Riktigt skönt faktiskt!  Pappa och Jakob lämnar mig den 25:e för safari i två dagar. Den 28:e tar vi tåget tillsammans för att tillbringa några slappa dagar nere på kusten, där vi var med internatet på höstlovet. En annan sak (tydligen är jag skrivsugen nu); det är bestämt att vi åker på studieresa till Rwanda i påsk. Det kommer bli helt otroligt häftigt. Syftet med resan är att vi ska studera folkmordet 1994. Det bästa av allt är dock att vi ska få se de mytomspunna BERGSGORILLORNA! Det kommer människor från hela världen för att de dem och det är riktigt svårt att få tag på s.k. gorillapass, men jag betalade mitt tillstånd igår och kommer få se dem! Det finns bara 700 kvar på hela jorden och de finns bara i det området. Upplevelsen ska enligt alla som sett dem vara unik. Jag har verkligen en påsk och jul att se fram emot.

 

GOD JUL SVERIGE!!!

 

Här är länken på Luciabilden från SVD, bläddra vidare i bildspelet tills den kommer upp: http://www.svd.se/nyheter/bildspecial/inrikes/artikel_687655.svd


Kommentarer
Postat av: erik

tjena gabriel,

nu var det ett tag sen jag kollade här, men allt verkar vara sig likt, långa inlägg o häftiga bilder =)

vet inte vad ÅRETS VI är, men en tidning är en tidning, o bra att komma med. Däremot har jag inte sett de där reklamerna su skulle va med på runt Kungstädgården, eller så har jag bara missat de.

Så, jul i afrika..lite speciellt. Anna o Johanna var ju tydligen o skypade med dej o din familj på lucia, vilket jag tyvärr missade, så har itne kunnat sicka iväg ngn julklapp (i form av choclate, eller Kalles), men du får en här;God Jul.

Ha de bra!

2007-12-23 @ 16:28:10
Postat av: Birtgitta, Håkan, Magnus,

Tjena Gabriel.

Vi har under hösten läst alla dina fantastiska reportage från Kenya. Kul. Skulle vilja ha gjort som du.

I morgon är det julafton med tomte o hela köret hemma hos Åsa o Johan. Få se hur rädda Oscar o Alice blir detta år. Förra året trodde vi att Alice skulle krypa rakt igenom Birgitta. Oscar försökte vara lite tuffare, men han kröp in bakom Åsa. Men nyfikenheten tar överhand.
Du får ju ner två egna "tomtar". Pratade med Göran för några dagar sedan och han var nyfiken på allt som skulle hända.
ha en bra jul och ett spännande nyår vid kusten. kanske samma värme vi hade förra året. Lyck dig. Här är det knappast någon snö och mörkt hela tiden.

ha de
Håkan + resten

2007-12-23 @ 21:00:37
Postat av: pippi

saknar dig min gabriel :) god jul och goot nytt år på dig, vi ses i sommar igen! Pussis

2007-12-24 @ 01:13:40
Postat av: Gabriel

Erik, det är tanken som räknas. Jag vet ju redan att du tänker på mig hela tiden, ;D en bra julklapp.

Kul att ni läser bloggen Håkan!

Go jul på er!!

2007-12-25 @ 19:59:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0