Ledig på en onsdag!

Idag är vi lediga här i Kenya. Jamhuri-day heter det, jag tror att vi firar någon före detta diktator eller liknande. Så jag tänkte att jag kan ju passa på att skriva några rader... Anledningen till att det var ett tag sedan jag skrev är det helt enkelt inte hänt så värst mycket. Vi har inte varit ute på några längre resor utan mest hållit oss hemma. Valhetsen rullar vidare och propagandabilarna som kör runt och skriker ut slagord jobbar på för fullt. Igår var vi några som var ute och åt på etiopisk restaurang, andra gången för mig. Det är ganska speciellt; man sitter vid låga bord och får en jättebricka med olika såser, kött och grönsaker vilka ligger i olika högar. Till detta har man ett slags surt bröd som man tar all mat med. Proppmätt är omöjligt att inte bli. Det är viktigt att alla tvättat händerna då alla gräver i samma mat (utan bestick). Det visar sig nog imorgon om det var någon som inte gjorde det. Imorgon är det Lucia och vi ska till ambassaden och lussa på kvällen, hoppas att vi får lussebullar och glögg, det var ett tag sen. Svenska ambassaden i Nairobi är Sveriges näst största efter Washington, så det ska bli kul att se. Nu är det bara drygt en vecka kvar tills pappa och brorsan kommer, ska bli grymt kul att få visa dem mitt nuvarande hem. På torsdag 20 december har vi avlutning och de kommer dagen efter för att stanna här ca två veckor. Vi ska fira julafton här i Nairobi och nyår nere vid kusten, Mombasa. Nice, som man säger. Innan jag slutar; grattis Oscar! Hörde att Bruce Springsteen var bra. Ska försöka få tag på dig under dagen?

Hej hej på er alla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0