Oscar åker hem

Oscar ska åka hem. Inte bara hem, utan verkligen hem hem. Det alltså inte frågan om någon slags semester, utan en ganska stor ändring i planeringen. Vi har pratat om det ganska länge och han har nu bestämt sig. På torsdag den 15 november tar Oscar flyget hem igen. Här är Oscars egen förklaring till varför han återvänder till Sverige lite tidigare än beräknat (jag har inte haft samma problem som honom):

 ? Hej goda vänner och fiender! som ni kanske redan har förstått så ska jag, Oscar åka hem till Sverige. Ni kanske undrar - vad i helvete håller den här killen på med? Är han skön på riktigt? Jo nu är det så att jag har upplevt svenska skolan i Nairobi som en ren ?diktatur?. T.ex. Blir en lärare sparkad om den vill komma med något förslag! Jag har haft det lite svårt på grund av otrevliga saker som har hänt på skolan, stölder mm. Man har begränsad frihet bara man går på en skola som råkar ligger i en av världens farligaste städer vilket jag inte gillar. Internatföräldrarna (inte alla förstås) är IQ-befriade. De groundar en utan anledning och kommer på en massa med dumma ursäkter varför de gör det. Man bah va?..... Allt är ju förstås inte dåligt med skolan. 25 grader varmt, pol, nära till skolan, gå upp tio minuter innan skolan börjar, nej detta är inte lögn! Men nu har jag bestämt mig, jag kommer hem och snälla fråga mig inte varför nu när jag redan har skrivit det här!!!! Puss. Ps. jag saknar musiken på Viktor Rydberg, också en anledning till varför jag kommer hem.?

Många är ni säkert som undrar hur jag nu känner när min kära vän som jag åkte hit med ska hem. Jag har sagt det till Oscar och jag säger det till er med; Självklart är det tråkigt att han åker. Jag kommer att sakna dig nått enormt Oscar. Samtidigt har jag haft möjligheten att skaffa nya vänner här som jag trivs mycket bra med. Det är alltså inte så att jag kommer att vantrivas när Oscar åker. Jag vill dock påpeka betydelsen av att åka hit med en sån som Oscar. I början gav det oss båda en trygghet att ha varandra och vi har dessutom (även om året inte är slut) hunnit uppleva en sjukt massa grejer som vi båda kommer minnas resten av livet. Tack för det Oscar. 


Kommentarer
Postat av: Jill

Vad tråkigt att Oscar har gett upp. Sofie känner till stor del likadant som Oscar när det gäller boardingföräldrar mm. Jag hoppas att ni kämpar på och stannar kvar.
Kram

2007-11-11 @ 17:15:01
Postat av: Jess

:(

2007-11-11 @ 18:48:24
URL: http://jessjess.se
Postat av: Katarina

Hej Gabriel,
Jag tycker att det var jätte bra att du beskrev situationen med Oscar, hur den påverkar dig och att ni faktiskt redan hunnit dela oerhört mycket tillsammans. Jag är övertygad om att du Oscar väl hemma kommer att minnas ljusglimtarna och glädjefyllda minnnen och att det mer frustrereande lägger sig i bakgrunden. Jag tycker det var utmärkt att Oscar själv citerades. Nu vet alla, ingen behöver spekulera och framför allt kan ni båda slippa en massa jobbiga frågor. Jag respekterar er båda för er integritet och ert mod (det är modigt att stanna utan sin kompis, det är modigt att besluta sig att resa hem när omgivningen kan se det som ett misslyckande.) Varje beslut själva gör då ni använder båda känsla och logik kan jag inte annat än känna mig stold och ödmjuk inför.
Stor kram till dig Gabriel och till Oscar också
Katarina

2007-11-14 @ 22:03:14
Postat av: Katarina

Hej Gabriel,
Jag tycker att det var jätte bra att du beskrev situationen med Oscar, hur den påverkar dig och att ni faktiskt redan hunnit dela oerhört mycket tillsammans. Jag är övertygad om att du Oscar väl hemma kommer att minnas ljusglimtarna och glädjefyllda minnnen och att det mer frustrereande lägger sig i bakgrunden. Jag tycker det var utmärkt att Oscar själv citerades. Nu vet alla, ingen behöver spekulera och framför allt kan ni båda slippa en massa jobbiga frågor. Jag respekterar er båda för er integritet och ert mod (det är modigt att stanna utan sin kompis, det är modigt att besluta sig att resa hem när omgivningen kan se det som ett misslyckande.) Varje beslut själva gör då ni använder båda känsla och logik kan jag inte annat än känna mig stold och ödmjuk inför.
Stor kram till dig Gabriel och till Oscar också
Katarina

2007-11-14 @ 22:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0