Victoriasjön

Victoriasjön
Så var vi hemma igen efter en vecka vid Victoriasjön. Fältstudievecka kallade de det. Halva veckan bodde vi i en liten fiskeby, sedan i småstaden Kisumu. Vi var med om så mycket att jag inte riktigt hunnit smälta det än. Därför får ni nöja er med ett litet filmklipp för att få se en bråkdel av det vi var med om. Alltså inga utförligare beskrivningar här (dålig ursäkt jag vet, men orkar inte). Kisumu är till skillnad från Nairobi en mycket lugn stad. Det var en riktigt skön känsla att kunna gå omkring mitt inne i stan efter mörkrets inbrott, och med kameran på dagen! Nu inser jag under vilka förutsättningar vi lever här i Nairobi. Men men. Redan nästa helg ska vi på nästa äventyr, Masai Mara där vi ska på safari under tre dagar. Det tar liksom aldrig slut, ojojoj vad synd det är om mig. En annan sak, plötsligt har det blivit väldigt jobbigt att skriva på Facebook till ER DÄR HEMMA. Jag känner mig grymt oartig när jag inte svarar er, men det hinns liksom inte med. Förlåt, snälla kommentera här istället! Föresten; GRATTIS till bror och vän. Idag blir ni, Jakob respektive Erik, 13 och 17 år. Grattis igen.

Kommentarer
Postat av: Jill

ser fram emot att höra mer om Viktoriasjön. Jag tycker att du är kanon som håller oss här hemma informerade om vad som händer där borta hos er.
kram Jill

2007-11-11 @ 17:09:59
Postat av: Jess

vilken fin bild!

2007-11-11 @ 18:50:20
URL: http://jessjess.se
Postat av: johanna

jättefin bild gabriel! vi måste höras på skype nån dag, i miss youuuu

2007-11-11 @ 22:40:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0