Safari i Nairobi

Safari i Nairobi
I söndags åkte vi alla iväg på vårt första lilla minisafari (ska på ett större senare i höst). Vi tog skolbussen och begav oss mot Nairobis nationalpark som ligger precis i utkanten av staden. Det är en smått bisarr bild att se zebror och giraffer med en kuliss av skyskrapor i bakgrunden, men häftigt! 

Efter bara några minuter var det någon som skrek till och allas blickar vändes mot ett lejon som smög sig på två antiloper. Lejonet var dock så pass långt bort att det inte var någon idé att fota. 
 
Vi stannade och åt lunch med en helt otrolig utsikt över hela parken. Måste erkänna att jag fick lite klassiska återblickar från Lejonkungen då...  
 
Sammanlagt såg vi faktiskt ganska mycket; antilop, zebra, giraff, noshörning, krokodil, buffel och lejon innan vi besökte det lilla barnhemmet för djur som låg i anslutning till parken.

Imorgon ska vi börja packa inför helgen i Malewa som är en avlägsen liten camp mitt ute i bushen 3 h härifrån. Vi åker på fredag morgon och ska ha teambuilding hela helgen. Vi kommer cykla mountinbike, klättra nedför stup och andra bra grejer för att lära känna varandra bättre än vad vi redan vi gör. 

Nu har vi börjat få ganska mkt läxor och eftermiddagsaktiviteterna (fotboll, tennis, löpning, ridning, basket och squash) har kört igång, så det är fullt ös hela tiden. På kvällen/natten är man helt döööd när det är dags att sova. 

Lite uppdateringar från hemfronten eller er andra som beffinner er lite överallt vore trevligt!!! 
 
Nepp, nu är det filmdax och fika. 
Hörs!!
 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Det måste vara så osannolikt att se alla dessa djur och så nära staden! Hoppas att ni får en trevlig helg när ni ska teambuilda. Jag har teambuildat i dag med den nya traineegruppen. Höstdagen har varit strålande, åt en god räksallad på uteservering i Södertälje mot kanalen (dock utan att se en enda krokodil!)Kram Katarina

2007-09-05 @ 22:45:46
Postat av: Tisja

Jag ser mest hundar och inte allt sånt konstigt som du ser. Just nu leker jag inte så mycket med dem (hundarna jag möter alltså), för jag är så tjock så jag tycker det är skönast att fundera på att komma hem så snabbt som möjligt från promenaden i stället. Jag har börjat få äggula i maten, och jag bara tackar och tar emot!
Vov från Tisja

2007-09-05 @ 22:49:58
Postat av: Mårten

nicenice!
visst att ni såg ett lejon, lovar att du myttar. haha.
fan, wish I was there.. verkar så sjukt nice!
take care!

2007-09-06 @ 19:51:02
Postat av: Sebastian och Pappa

Hej Gabriel!
Det låter jätte spännande med utflykt till helgen. Vi blir alla sugna att resa till Kenya när vi hör vad du får vara med om. Alldeles nyss ringde en castingfirma och hade sett dig på statist.com och dom ville att du skulle fotograferas imorgon. De är nu inbjudna till Kenya ;)
Med ditt schema förstår vi att du är helt slut och det är kanske bäst att du går och lägger dig än att skypa med oss om en timma.
Den höggravida Tisja hälsar med en grymtning, nyss ville hon bli inburen från trädgården efter kvällskissningen.
Sov gott och ha en underbar helg på teambuildingen!

2007-09-06 @ 22:22:42
Postat av: Andy Pandy Billman

Tja Gabriel!
Snygg hemsida :)...hoppas allt e bra daer i africa. Dina bilder aer jaette snygga....jag venne vilken tid d aer daer men ...jaaa.....ha d sa bra !......Andy

2007-09-07 @ 19:20:58
URL: http://www.flickr.com/photos/abillman
Postat av: Jakob

Hej Gabriel.
vad roligt att du var på saffari i söndags, här hemma är allt som vanligt Tisja är jätte tjock och jag längtar tills vi hälssar på dig.Hoppas du får en trevlig Fredag kväll och en trevlig Helg i Nairobi.
ps:Hörde att pappa lyckades skypa med dig helt själv...
Från: din bror Jakob

2007-09-07 @ 19:38:48
Postat av: hassell

låter som att ni har det bra i afrika!
hoppas inte för bra, så att ni inte kommer vilja komma hem sen. :P
vi har fått reda på att vi ska spela "en uppstoppad hund" av staffan göte, de flesta är nöjda. det ska bli kul när allt kommer igång på riktigt, men vi skulle ha behövt dig med!
ha det så bra!
puss/ felicia

2007-09-09 @ 15:02:50
Postat av: erik

tjena gabriel!
låter hur härligt som helst, ngr fina bilder, särskilt de på griafferna, den va fin den.
va gör man när man inte har ngt att göra där nere? sitter på savannen? matar girafferna?
ha de bra!

2007-09-10 @ 19:59:16
Postat av: Bella

Guud det låter ju helt underbart!
det låter som om ni har fullt upp hela tiden:D
jag har skaffat skype nu gabbe! men jag fattar inte riktigt hur man gör:/
men vi måste iaf skypa snart!

2007-09-10 @ 22:56:10
Postat av: Jakob och Pappa

Hoppas utflykten var bra som ni jorde i helgen, här i Sverige säljer Jakob och Mika Jultidningar, fast det går inte riktigt lika bra för Jakob som det går för Mika, Vi såg en fantastik film om NelsonMandela i helgen.Finns det någon film från utflykten, som du kan skicka?
Från Pappa och Jakob.

2007-09-11 @ 18:24:33
Postat av: Sofie

Gu va härligt det låter gabriel! :) Jag blir avundsjuuk! haha
Fast jag ska inte heller klaga, fuengirola är inte dåligt ;)
Puss på dig

2007-09-11 @ 18:56:56
Postat av: Kira

Hej Gabriel, det tog några dagar att ta del av Dina äventyr efter min blygsamma hemkomst från Petersburg. Mamma kommer hem imorgon och jag hoppas på mera kontakt med Dig genom henne.

2007-09-11 @ 23:37:21
Postat av: johanna

jag vill höra mera mera! <3

2007-09-12 @ 20:03:28
Postat av: katarina

Jag bygger vidare på Johannas inlägg. väntar med iver höra mer och se ny bild snart. Ser fram emot bild tagen från er senaste utflykt, kanske en regnskog? Här hemma ännu en strålande vacker höstdag, bladen ännu i huvudsak gröna nu börjar det gula bli mer framträdande,luften är frisk men varmt och skönt i solen mitt på dagen / kram mamma

2007-09-13 @ 18:48:06
Postat av: Jakob Linden

Hej gabriel!
Har varit på helgkollo från fredag-söndag, kom nyss hem från skolan och ska plugga till mitt so prov hoppas allt är bra med dig.
kramar Jakob..

2007-10-01 @ 16:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0