Min första (och sista) grounding

Jag är groundad!

 

I lördags var vi ute på ett ställe som heter Black Diamond, och jag kom tio minuter för sent till bussen som skulle hämta upp oss. Att bli groundad innebär att man får utegångsförbud från skolområdet i x antal dagar beroende på vad man har gjort. Jag är groundad från måndag till söndag, vilket är ett ovanligt hårt straff för det jag gjorde. Det är däremot min allra första gounding. Många har blivit groundade två eller tre gånger, efter tre gånger blir man hemskickad?

 

Det värsta är egentligen själva vetskapen om att jag inte får gå ut. Nu känner jag en extrem rastlöshet, något jag inte skulle ha känt i vanliga fall även om jag inte hade haft ett behov av att gå ut? Jobbigt blir det också att inte kunna springa på en hel vecka. Här i Kenya har jag ju verkligen kommit igång ordentligt med löpningen. Varje vecka har vi löpträning med en kenyansk marathonlöpare, inget sånt denna vecka alltså. Men jag överlever, på söndag är jag fri!


Kommentarer
Postat av: Jill

Läste Jessicas blogg om er grounding. Som sagt orättvist men det är väl så det är. Jag hoppas chokladkakan smakade bra.

kram Jill
PS Hälsa Sofie

2008-04-15 @ 18:29:45
Postat av: Jess

HAHA, JAG MED GABRIEL! Ska vi rymma?

2008-04-16 @ 15:16:29
URL: http://jessjess.se
Postat av: bell

du verkar ha det riktigt trevligt! Synd med utegångsförbudet!

2008-04-16 @ 16:53:37
Postat av: Gabriel

Tack den var god! Åt den igår till en bra rulle... Hoppas allt är bra där i götet... :D

2008-04-18 @ 17:40:16
Postat av: Katarina

Tydligen var groundingen ett effektivt sätt att få respons från vänner av könet X, är det den moderliga instinkten som tar vid att tycka synd om den som sitter inne. Jag sympatiserar verkligen med den delen av dig som inte kunde JOGGA under den groundade tiden! Katarina

2008-05-28 @ 20:09:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0