MADAGASKAR!

Japp! Nu är det äntligen klart hur jag ska träffa mamma och lillasyster. 

På onsdag tar jag flyget till Madagaskar och träffar dem i någon kuststad på södra delen av ön. De flög dit i söndags. Vi tillbringar en vecka på Madagaskar innan vi tar flyget till Nairobi tillsammans. Under tre dagar ska jag, liksom jag gjorde med pappa och lillebror Jakob, guida runt i mitt nuvarande hem. 

Jag måste erkänna att jag är lite nervös som ska ta mig helt själv till ett främmande afrikanskt land. Dessutom ska jag sedan hitta ett inrikesflyg till någon liten ort som för många är en vit fläck på världskartan. Bara att hitta biljettkontoret här i Nairobi var en utmanande uppgift. Turism på Madagaskar existerar knappt än så länge, men en av våra internatföreståndare  tror att det kommer bli nästa stora turistsuccé. I sådana fall blir det kul att komma dit innan alla andra. Jag kan inte säga annat än att det här kommer bli riktigt spännande! 

Kanske är det någon påläst nyhetsmurvel som nu reagerar med förskräckelse över att vi ska semestra på just Madagaskar. Men det är ingen fara. Cyklonen som media har rapporterat om de senaste dagarna har bara härjat på norra och östra delen av ön. Vi kommer vara säkra i söder. Madagaskar är en gigantisk ö (världens fjärde största) och det är nog ganska osannolikt att cyklonen skulle nå oss. 

Förhoppningsvis återkommer jag med en lyckad reseberättelse om knappt två veckor!

Håll tummarna att allt går bra, och önska mig lycka till!
Morrs på er

Kommentarer
Postat av: johanna

hoppas att ni har det underbart där borta nu, det förtjänar du efter allt kaos! hör av dig när du kommer hem, i wanna hear everything! du måste kolla efter pingvinerna för min skull, och ta gärna med en hem om du kan!

2008-03-05 @ 20:25:47
Postat av: johanna

och just det, jag måste bara säga att jag såg dig på tv igår! eller iallafall dina badbyxor!

2008-03-08 @ 16:59:27
Postat av: erik

tjena gabriel,
ett tag sen jag skrev nu.

Låter fin, fint med Madagaskar. Men nu har våren börjat komma, så är inte så avundsjuk, men lite..

bara en fråga, när kommer de där affischerna upp på dej, som skulle kommaupp i stan?

Har inte skaffat skype än (...) men va hos anna förut, men icke var du inline, otur otur.

Ha de!

2008-03-08 @ 23:58:48
Postat av: Gabriel

haj på er trogna bloggläsare och vänner!
Näe erik, de skulle enligt planerna ha kommit upp i aug 07 men telia verkar ha ändrat sig. Får väll se, förmodligen kommer dom inte upp, men kontraktet löper ut om först två år...
måste prata med dig johanna, ring mig nästa gång du går in på datorn... Och erik, vore ju trevligt att prata med dig, senast var du i vietnam...
snart ses vi!!

2008-03-09 @ 18:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0