SPORTLOV!!

Kommande tre veckor blir hektiska! Imorgon börjar sportlovet och vi är tre stycken som tar flyget till Etiopiens huvudstad Addis. Vi kommer hem på söndag och ska försöka proppa in så många upplevelser som möjligt under veckan. På Måndag om en vecka inleds Model United Nations - ett FN-rollspel i FN:s toppmöteslokaler. Kommer bli grymt kul, men även lite nervöst. Att hålla tal inför flera hundra människor från hela världen är väll inte precis vad jag är van vid. Det är bara en grej som är himla synd, mina polare från VRG skulle ha varit med men kommer inte. Det är inte så mycket att göra, tydligen så är det oroligheternas fel. Veckan därpå kommer förmodligen mor och lillasyster. Vi får se vad vi hittar på, förmodligen åker vi någon annanstans än Nairobi. 


Annars då... Ni är säkert många som undrar hur det ser ut i Kenya just nu. Här i Nairobi har det varit mycket lugnt, men spänt, de senaste dagarna. Förhoppningsvis redovisar Kofi Annan en konkret långsiktig plan i början på veckan. Min känsla är nu att det värsta är över. Men som jag har sagt tidigare, det är mycket svårt att säga vad som kommer hända härnäst. 

Nej, nu ska jag packa...

hej på er!

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Jag hittade din blogg genom länkar på internet, går 1an på gymnasiet nu och är själv sugen på att plugga ett år utomlands i tvåan!
Är så avundsjuk på dig! Din blogg har absolut inspirerat mig att titta lite mer noggrant på det här med studier utomlands!

Ha det bra och lycka till!

Isabelle

2008-02-10 @ 21:05:54
Postat av: pippey

gabbe :D vi träffade två tjejer ute på krogen som går i din skola som du känner, världen är då allt liten ;D ha det bäst!

2008-02-17 @ 23:48:35
Postat av: Håkan

Lycka till med föredrag och uppträdanden. Det är alltid de två första minuterna som är värst. Sedan blir det bara lite läskigt och mot slutet vill man gärna fortsätta.
Om några dagar kör Birgitta och jag nästan över dig. Vi drar till Johannesburg, kör till Krugerparken, flyger till Port Elisabeth, och kör sedan vidare till Kapstaden. Blir borta ca två veckor. Skall bli kul.
Håkan + rest.

2008-02-19 @ 00:34:51
Postat av: Gabriel

Pippey! Vilka var det??
Vi saknar er - rökrutan är fortfarande läskigt tom...

2008-02-20 @ 17:40:31
Postat av: Gabriel

Håkan! Stort lycka till med resan. Den kommer bli kanon. Precis som den pappa och jag gjorde för sex år sedan men omvänt... Vi började i Capetown och avslutade med Joh och safari.
hej på er!

2008-02-20 @ 17:43:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0