Dåligt samvete

Vardagen är igång igen, men ändå inte. Nästan alla har kommit tillbaka, dock stängdes skolan igår pga oroligheterna. Alla som inte är bosatta på skolan tvingas under denna vecka stanna hemma, vi andra kan dock gå i skolan som vanligt, vilket är bra. Det känns bara så konstigt, idag satt vi och åt en god lunch, samtidigt som vi hörde skottlosning nere i Kibera (kåkstaden här bredvid). Det känns så fel att bara sitta här och götta sig samtidigt som man vet att människor dödas och svälter utanför murarna. Vår swahililärare har vittnat om hur polisen avancerar med en hårdare strategi, istället för att skjuta i luften så riktas nu vapnen mot folkmassorna - fruktansvärt. Men mig går det ingen nöd på. Världen är sjuk.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Så läget är lugnt med er? Förstår att det känns jättekonstigt, ni är ju helt isolerade från staden ni bor i. Skönt att höra att du lever iallafall. Ha det bra och sola för alla här i Sverige! Det är det skummaste vädret någonsin, känns som mars när det är januari. Ha det bra! Kram!

2008-01-17 @ 20:56:39
Postat av: Jess

Jag känner igen det där dåliga samvetet..

2008-01-19 @ 18:59:24
URL: http://jessjess.se
Postat av: erik

tjena gabriel!
har glömt o kolla in här på ett tag, men bra att höra att de är lugnt med dig iaf. Som jag tror du skrev så måste det vara konstigt att vara (ha varit) mitt i kravallerna, men ändå vara helt säker.
28 grader i januari är inte helt fel..här hemma hade vi en söperiod i två dagar, men nu är den bort igen.

Ha de bra, och stay inside the walls.
Bye!

2008-01-24 @ 14:19:05
Postat av: Katarina

Du kommer ju närmare med samvetet, Gabriel, eftersom du är närmare eländet, så fungerar vi männsikor... Jag kände mig också som "innanför de trygga murarna" i går kväll på hotell SAS Radison i Göteborg, jag njöt av en stor räkmacka och ett glas kall öl, njutningen kom av sig lite när jag tänkte dina grannar i Nairobi. Varm kram Mamma

2008-01-24 @ 18:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0