Inbördeskrig

Som många av er säkert har hört är det oroligt just nu här i Kenya. Jag vill bara klargöra att jag mår bra och är i säkerhet från allt våld - skolan och internatet är omgärdat av höga murar med vakter dygnet runt. Egentligen vet jag själv inte mer än er som följer nyheterna, till skillnad från det vi kan se om vi försöker titta utanför murarna. De som är på jullov hemma i Sverige kommer att komma några dagar senare än beräknat eftersom UD avråder från resor hit. Den kenyanska skolstarten har skjutits upp en vecka och eventuellt blir vår också uppskjuten något. Det jobbiga är att ingen vet hur det blir, antingen slutar allt om några dagar eller så förändras situationen till det sämre. Men som sagt; ingen vet. 


Pappa och Jakob åkte precis hem med ett kanonlov bakom sig, dock något dramatiskt slut; både på gott och ont. Hoppas det är fler som kommer för att hälsa på!? 
 

Hur som helst så mår jag bra ingen behöver oroa sig.

kramar
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0