Jippie!

Jippie! 
 
Matten är sluuut!!! Åtminstone ett halvår framöver. Jag kom precis tillbaks efter att ha gjort nationella provet i Matte B. Det är nog första gången som jag går från ett prov två timmar för tidigt, och först dessutom! Kanonskönt måste jag säga. Jag bryr mig inte så mycket om resultatet eftersom min lärare redan har lovat mig ett VG, och ett MVG är en fullständig omöjlighet. 
 
 
 
En annan glad nyhet är att Annan lyckats få president Kibaki och oppositionsledare Raila att träffas. Ett otroligt oväntat genombrott som förhoppningsvis kommer leda till lugn ett tag framöver. Det behövs verkligen nu och det märks att alla - framförallt kenyanerna - är lite extra glada idag. I tisdags var jag för första gången sedan valet ute i kåkstaden Kibera. Både fruktansvärda, men även förhoppningsfulla scener gav mig blandade intryck. Imorgon ska jag dit igen.  


Just nu håller jag tummarna för att några kompisar och jag ska kunna ta oss downtown (till city-centre som vi bor 5 km utanför) och kunna boka flygbiljetter inför sportlovet. Vi vill till Etiopien och huvudstaden Adis-Abeba. Hoppas hoppas...


Många kramar på er alla!!!!

Kommentarer
Postat av: Jill

Jag hoppas verkligen att lugnet håller i sig. Det kan inte vara så roligt att tvingas hålla sig innanför murarna och inte ens kunna ta sig till Junction. Det är tur att man varit på internatet annars hade man varit ordentligt orolig för er alla.

Kram Jill

2008-01-27 @ 13:59:04
Postat av: YOUR RAFIKI, OSCAR S

Jag kan inte fatta att vi är kompisar, jag är fanemej den lyckligast lottade människan i hela världen för att ha en sån bra vän som du!Kom hem snart så jag kan krama om dig... och typ "aldrig" släppa dig ifrån mig igen hehe.

2008-01-28 @ 23:30:51
Postat av: Roxana

Hej Gabriel
Har inte tittat in paa laenge eftersom jag var i Argentina utan mycket tillgaang till Internet. AAh saa skoent att inte behoeva plugga Matte laengre!

Har foeljt nyheterna, men det aer saekert en mycket mer komplicerat situation aen den som kan foerklaras paa en minut paa TV saendning eller laesas i en kort tidnings artikel.
Om Du hinner, skriv gaerna ner dina tankar och upplevelser med papper och penna. Det kommer att haala alla dina minnen mera levande och det blir kul att kunna laesa om ditt aar i Kenya i framtiden.
Vi saknar Dig och ser framemot att se Dig igen paa riktigt inte bara via brev och internet.
Stor kram
Roxana

2008-01-29 @ 00:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0