Skolstart

Så var plugget igång igen! Det blev en kanonstart med många positiva besked. I Nairobi är det numera riktigt lugnt och de flesta tror att det kommer att förbli så? Solen steker varenda dag och det kommer den göra enda fram till februari. Vill inte göra er avundsjuka på något sätt; men nu visar termometern på 28 grader. Hihihi! Hoppas ni har snö iallafall? 

 

 

Häromdagen kom jag att tänka på hur otroligt mycket jag kommer att sakna detta ställe när jag åker hem i juni. Lite tidigt för sådana tankar kanske, men nu har trots allt halva vistelsen i Kenya redan svischat förbi. Det är rutinerna och alla äventyr som kommer att försvinna när jag kommer hem till Sverige igen. Ni behöver inte oroa er ? jag kommer hem förr eller senare i vilket fall. Jag är glad att jag har mycket kvar att se fram emot nu under våren. Bestigning av Mt Kenya om en månad, studieresa till Uganda och Rwanda i påsk, en till fältstudievecka, familj och eventuellt polaren Alex på besök, och sist men inte minst; våra utetider på helgerna kommer att förlängas från halv ett till halv två! Lyx...

 

Hej hej


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej Gabriel,
Nu har jag läst i kapp på bloggen, jag kan inte fatta att jag legat efter så mycket, jag måste ha fått hjärnsläpp under min nyårsinfektion då jag tom glömde adressen. Jag tyckte speciellt om bilden på den afrikanska kvinnan med baby och bilden på Jakob med barn. Det ska verkligen bli härligt att äntligen, om ca en månad, komma ned och i verkliheten få uppleva din miljö. Det som för mig är etablerade begrepp utifrån dina berättelser och Jakobs och min egen föreställning är; muren mellan skolan och oroligheterna den sista tiden, poolen, casablanca, vägarna!och allt som händer där!!! Berätta gärna lite om när ni samlade in pengar till de fattiga och vad ni gjorde med dem om du får tid. Kram Mamma

2008-01-14 @ 20:58:44
Postat av: Jill

Hej Gabriel

Det var trevligt att få träffa dig. Jag hoppas att du får tid att rapportera om vad som händer hos er. Nyheterna blir ju ganska vinklade här hemma.
Krama Sofie ifrån mig

Kram Jill

2008-01-15 @ 21:32:43
Postat av: Håkan

Skönt att det lugnat ner sig. Får hoppas att stridstupparna håller sig i skinnet.
Nästa vecka skall vi se om vi kan få lite vitt under skidorna i Åre (B+Å+J+O+A+jag åker dit en vecka). Det blir nog det ända vita vita vi kommer att få se.
Mest har det varit en grå skurtrasa som hängt över oss några månader. För någon dag sedan tittade en blå himmel fram som uppiggande omväxling.
Skillnad mot hos dig - vi avundas dig ett tag till.
Håkan + rest

2008-01-16 @ 00:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0