Tack för mig och er!

Och så var man hemma. Trots min ensamhet på flyget så flöt resan bra. Det gick riktigt snabbt från det att jag åkte till flygplatsen i Nairobi till det att jag landade i Sverige - förmodligen för att jag sov nästan hela tiden. Väl på Arlanda välkomnades jag av en liten men mycket uppskattad välkomstkommité. Tack hörni för att ni kom! Tack ni alla andra också föresten. Under året skrev jag totalt 78 inlägg här på bloggen, och tack vare er blev det ungefär 250 kommentarer i anslutning till mina texter och bilder. Vad som var intressant att se var hur ni läsare blev dubbelt så många under oroligheterna i  januari - varje dag läste då ungefär 20-25 personer bloggen.


Här hemma är mycket sig likt. Det har  verkligen inte hänt mycket på ett år. Blev lite förvirrad idag när det inte gick att köpa bussbiljet på bussen, men mycket mer än så har inte hänt. Samtidigt KÄNNS allt så klart annorlunda. Jag har glömt bort hur utomordentligt perfekt Sverige faktist är. Och människorna är ju så snygga!


Hur som helst; hoppas ni har uppskattat denna blogg och kanske fått ett litet hum om hur jag hade det in Africa. Tänkte att jag låter bloggen ligga kvar så folk kan gå in och läsa i efterhand. Vem vet, kanske dyker det även upp lite bilder från året. Men skrivandet är det slut på. A sante sana squash banana...


Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej:) lite tråkigt att bloggen är slut, jag är 91:a från goa Göteborg och ska gå åk2 i Nairobi nu till höst. Jag får lite ont i magen när jag tänker på det men samtidigt ser jag det som en resa och en otrolig upplevelse för livet som aldrig kommer att glömmas. Du har ju varit ett år precis, så nu tänkte jag då att jag kunde få lite "inside information". Haha! Men du har facebook?

2008-06-19 @ 16:07:08
Postat av: Emma

Aaa ladda upp bilder! Text behövs inte! Bilder säger mer än tusen ord!

2008-06-19 @ 22:05:51
Postat av: Johanna

Heej. Jag ska söka till Svenska skolan i Nairobi nu i åk.2 men är lite orolig, tveksam och fundersam. Förstår att det är många som vill veta hur det var men om du orkar får du gärna skriva ngt kort till johanna[email protected] det hade varit jätte snällt. Jag är taggad på att åka men behöver få det bekräftat hur bra det är ^^ ha det bra, puss

2009-02-21 @ 12:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0