Back and alive

Igår åkte mamma och lillasyster hem till Sverige. Madagaskar var verkligen mmmmmmmmmhhh, och lite till. Så himla häftigt - ett land jag verkligen vill se igen... Trots att jag hade lite problem mitt flyg så gick allting bra och jag fick tillslut träffa Mikaela och mamms efter sex månader. Vi hyrde en bil och åkte upp till huvudstaden genom öken, regnskog, berg, och mycket mycket mer... 

Till slut tog vi flyget tillsammans till Nairobi. Förutom att Mika aldrig fick smaka varken vattenpipa eller grillad majskorv så han vi med ALLT - och då menar jag ALLT. Kåkstaden Kibera, Nairobis nationalpark, etiopisk restaurang, massaimarknad, giraffcenter, och legendariska kafét Java är några av de ställen vi hann besöka under knappt fyra dagar. 

 

Och en sak till som många av er säkert har missat. Jag citerar här dykvän Daniel Floren som jobbar i den kenyanska kuststaden Mombasa:

 

On the 28th of February 2008, the president of Kenya Mwai Kibaki and Hon Raila Odinge signed a deal on power sharing 50/50 of the goverment of Kenya. There will be appointed a Excecutive Prime Minister and can only be voted out in parliment by a vote of no confidence.

This has show though in disagreement they have taken their time to resolve their issues and have once again shown that Kenya is a much more advanced country on the continent.

We hope that this will now be a part of our Kenyan history and that we can rebuild our relationships and country.

A special thanks to former UN secretary Dr Koffi Annan who has made this possible. Also a thanks to the African Union, the UN and the EU.

BRA VA!!? Det har verkligen varit skönt att se hur vardagen sakta men säkert återgått till det normala här I Nairobi.

 

Nu väntar skola som är lätt att glömma när det är så mycket annat i mitt huvud? Men men? Allt bra med er där hemma?? Hoppas det i alla fall! 

 

 


Kommentarer
Postat av: Roxana

Hej Gabriel
Vaelkommen "hem" igen till Nairobi och skolan!Vi jar taenkt mycket paa Dig, Katarina & Mika under de sista 2 veckorna och har undrat hela tiden hur det gick foer Er. Det gladjer mig att allt gick bra och att Ni hade saa kul tillsammans och hann goera saa mycket. Ser framemot att hoera alla detaljer eller se lite mer bilder.
Stor kram
Roxana

2008-03-09 @ 22:46:10
Postat av: Gabriel

Tack Roxana! Vi hade det jättebra. Hoppas även att ni får det bra på er vandring nu i påsk!
kram till er alla

2008-03-12 @ 20:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0