Vissa dagar...

I och för sig hade jag inte alltför höga förväntningar på årets påsk, men vilken påskafton! Dagen började med att jag vaknade, somnade sedan om, vaknade och somnade om igen. När jag till slut steg upp ur sängen och öppnade dörren för att vädra ut tåsvettsoset står rumsgranne Henke framför mig. I bar överkropp och en förmodligen kolossal morgonfrilla presenteras jag för hans föräldrar som precis har kommit från Sverige. Går sedan in till rumsgranne nr 2 Anton. Läser en intervju med självcentrerade Josef Fares, och sedan en något längre sådan om tinituss skadade artisten Petter. Klockan är 10 och det är dags för brunch. Försöker hålla mig kvar så länge som möjligt i matsalen för att förtränga den obligatoriska tandborstningen. Halv tolv ger jag upp och går mot mitt rum, borstar tänderna och kollar mailen. Inser att jag måste göra engelska läxan som förmodligen kommer att ta minst två timmar. Till min glädje upptäcker jag dock att jag kan använda ett arbete från förra året, vilket avsevärt reducerar de outhärdliga två timmarna. Sedan dess kan man nog säga att absolut ingenting har hänt. Till vår besvikelse blev det som hade kunnat vara en påskmiddag en klassisk vardagsversion bestående av spaghetti och köttfärssås. Försökte sätta på filmen This is England efter maten. Det gick bra till dess att det gått sisådär tio minuter. Då förstörde en repa på skivan något som hade kunnat bli en bra kväll under en tråkig dag. Bestämde mig istället för att packa. Jag har aldrig lyckats komma underfund med vad som är värst: att packa ner alla grejer, eller att packa upp skiten..?

 

 

Tänk vilka problem jag har va!? Stackars mig som MÅSTE borsta tänderna. Stackars mig som har läxor. Stackars mig som BARA får det nästintill perfekta att äta. Stackars mig som ville kolla på film, men inte kunde. Stackars mig som MÅSTE packa. Tänk, vissa dagar finns det inget bättre än att vara riktigt sarkastisk. Ironi ska vi inte tala om. Någon som känner igen sig?

 

 

Imorgon är det dags för RWANDA. Återkommer om en vecka med en förhoppningsvis lite mer upplyftande berättelse (trots att hela veckan kommer att präglas av folkmord).    :D 


Kommentarer
Postat av: Pappa, syskonen och vovsingarna

Hej Gabriel!
Så synd om dig. Vår påskafton började med att mamma hare överraskat utanför våra rum med nyttigt naturgodis. Promenad på Djurgården med vovsingarna.
Därefter bar det av till kussarna och en underbar
påskmåltid med en fantastisk god lammstek med låda vid låda med de mest delikata tillbehör. Bellas smarriga marrängsviss som efterrätt. Efter måltiden
var det dags för de klassiska lapparna som så småningom ledde fram till påskäggen. Med godiset i mun spelade vi tjuv och polis . En riktigt härlig påskafton. En glad påsk och underbar resa till Rwanda önskar vi dig.Kramar från pappa ,syskonen, Leah och vovsingarna.

2008-03-22 @ 22:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0