18 DAGAR kvar

Kommer ni ihåg ett av de första inläggen på den här bloggen? 13 augusti förra året skrev jag att min flyttlåda med assistans av Johanna var packad inför året i Kenya. Idag skickades lådan tillbaka till Sverige. Mitt rum ser nu ganska tomt ut, sorgligt, men det är skönt att ha blivit av med allt skräp jag har samlat på mig under året. Vad som däremot är riktigt jobbigt är att högtalarna och basen jag köpte i höstas var tvungna att packas ned i lådan, och även grannen Gustafs. I grabbarnas korridor ekar nu tomheten och saknaden av all musik som inte längre kan spelas, möjligen till tjejernas vardagliga lättnad, men till vår allas förfestliga förfäran inför de sista helgerna. Min lilla Macs inbyggda högtalare gör så gott de kan, men det räcker tyvärr inte långt.

 

Hade nationellt prov idag i FRANSKA. En vacker dag ska jag f-n i mig lära mig det förbaskade språket. Herregud vad omöjligt det känns ibland.

 

Men en bra sak! Som vissa av er vet var vi i Rwanda under påsklovet tidigare i år. Jag passade då på att skriva ett kort reportage som nu är publicerat för allmän beskådan. Kopiera eller klicka på länken nedan:

 

http://bakomrubrikerna.se/visaartikel.asp?ID=1900

 

Tyvärr blev det något missförstånd, och därför är väll det gröna trafikljuset kanske inte den bild som jag hade önskat använda i anslutning till texten. Men enjoy själva läsandet! 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Det var så länge sedan jag var inne på din blogg.
Det känns skämmigt. Nu måste jag läsa i kapp! 18 dagar kvar..waoww, och vilken stolt morsa (världens stoltatste!!) som läser ditt inlägg om Rwanda, känns också kul att läsa översättningen och först nu originalet.
Kram Katarina

2008-05-28 @ 20:03:10
Postat av: karin vaghult

hej, jag är en tjej i nian som nu måste börja fundera över gymnsievalet. Jag har rest en del i afrika, var i kenya ht 2007, jag ä´r intresserad av hjälåarbete och sådant. jag undrar om jag kunde få din mail eller likande och du kunde svara på lite frågor? Det skulle verkligen hjälpa mig :)

MVH

karin Vaghult

2008-11-01 @ 13:09:05
URL: http://retrolady.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Hej Karin!



Här är min mail: [email protected]



Vi hörs!

2008-11-10 @ 12:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0