Valborg och lite till

Hade en riktigt slapp och skön långhelg förra veckan. I onsdags, på valborg, var det först traditionsenligt stor brasa här på skolan. Sedan bar det av för några av oss till fotbollspubben Jippseys där det vankades fotboll. Jag är ju inte så jätte tänd på engelsk fotboll, men efter ett tag stod faktiskt även jag och skrek lite också. I och för sig jublade jag säkert när båda lagen gjorde mål, men huvudsaken är ju att man känner in stämningen. Stället kryllade nämligen av massa KC som de heter. KC är förkortningen av Kenyan Cowboy, med det menas vita kenyaner som bott i Kenya flera generationer tillbaka. Ofta speciella personer, mer ska jag inte säga.  De övriga dagarna varvades med glass, film, och schtekning vid poolen.

 

Men nu är det slut på det roliga. Plugget är igång, och det ser ut att bli mycket under maj. Bra är iaf att jag kommit igång hyfsat med träningen efter en hel del slappa veckor nu under våren. Jag blir verkligen mycket piggare när jag rör på mig. Inte för att jag kommer att fortsätta träna så seriöst när jag kommer hem. Men hemma har man ju ändå vardagsmotionen, tar sig till skolan varje dag, irrar runt i stan osv. Här i Nairobi funkar det inte på samma sätt. Den enda vardagsmotionen vi får är när vi går till köpcentret Junction 300 meter härifrån, eller ännu värre, majstanten som säljer grillade majskolvar cirka 30 meter utanför skolan! Dessutom kan vi ju inte gå själva utanför skolområdet efter halv sjutiden på kvällen, när det blir mörkt. Då måste vi ta oss runt i bilar pga kriminaliteten.

 

Allt för mieg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0