Hon gör misären vacker

Tidig kväll, precis innan hon går ned bortom Kongofloden, visar Kinshasa sin bästa sida. Plötsligt blir misären på något sätt vacker. I alla fall för mig. Varje kväll förundras jag över hennes sista ansträngningar att åstadkomma något alldeles eget. Gula, orangea, rosa och röda. Varje kväll har sin egen nyans. Skenet hon sprider över myllret av hostande skåpbilar, skrikande gatupredikanter, pyrande små gatugrillar, och omkringvirvlande plastpåsar, är ett riktigt filmiskt sken. Och någonstans där är jag. Tacksamt kisande mot henne. 


Kommentarer
Postat av: johanna

underbara underbara du! snart är du hemma.

2009-11-03 @ 18:06:43
Postat av: Fredrik och Jan Lindén

Hej Gabriel!



Fina bilder, hoppas du har det bra i "Demokratiska Republiken Kongo", det låter som en ganska uppenbar eufemism.



Fredrik o gudfar Janne

2009-11-08 @ 20:09:13
Postat av: katarina

så poetiskt vackert så det svider!

2009-11-08 @ 20:50:47
Postat av: katarina

så poetiskt vackert...det svider!

jag ser vad du menar;" det är vackratst när det skymmer"...finns det en klassiskt svensk dikt som börjar..

2009-11-08 @ 20:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0