Kongos fauna är rik – kanske lite väl rik

Hade svårt att sova i natt. Kanske var det myggornas nattlekar i jakten på blod som ville mig annat. I vilket fall gick jag fram till fönstret för att ta lite frisk luft. Det tog inte mer än någon tiondels sekund innan jag insåg att jag inte var ensam vid fönstret. Lika snabbt som han var där, var han sedan borta. En gigantisk kackerlacka hade precis kilat in bakom gardinen, och en ännu mer livrädd Gabriel hade ryggat tillbaka från ett öppet fönster. Sedan var kampen igång. Mitt i natten, med en sandal som potentiellt mordvapen, ställde jag mig varje sekund frågan vem som skulle komma först: jag med sandalen, eller kackerlackan med sina sylvassa huggtänder. Efter två timmar, med lite pauser emellan, var matchen avgjord. Segrare: Gabriel. 


Kommentarer
Postat av: Alex

haha, nej fy fan altså..

2009-11-10 @ 23:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0