I känslosvallens mitt

Afrika är en inkonsekvent plats. Demokratiska Republiken Kongo i synnerhet. Inkonsekvent - en lite väl negativ klang kanske. Inte min mening att förstärka den, framförallt inte när det gäller Kongo.

 

Nej, inkonsekventa Kongo består av så mycket mer, vilket är oerhört fascinerande. Ingenstans har jag kastats fram och tillbaka mellan känslosvallen som här. Glädje och sorg, tillförlit och misstänksamhet, nyfikenhet och irritation, förhoppning och frustration, otålighet och tålmodighet, hunger och mättnad - ja listan kan göras lång. Ena dagen finner jag mig exalterad över vad jag får vara med om. Nästa dag är jag sur och butter för att ingenting tycks fungera. Antar att det tänket är fel, för alltid är det något som fungerar. Alltid finns någon vid min sida som är beredd att offra tid och energi för min skull. Oavsett om det gäller en strulande internettuppkoppling eller ett känslomässigt råd. Efter fem veckor har jag redan många vänner som skulle göra, inte vad som helst, men mycket, för mig här i Kongo. Hemma i Sverige tar det flera år att bygga upp sådana förhållanden.


Kommentarer
Postat av: Katarina

tack för senaste inlägget gabriel,det känns skönt för en mor höra att det alltid finns någon som kan stötta om så krävs. Nu har jag läst alla inlägg, i början gick jag in varje dag, sedan gav jag upp då du inte börjat skriva. Nu får jag en så levande känsla av hur det är där du är.

Tack för att du delar med oss, och hoppas att många fler vill läsa, begrunda och sprida!

2009-10-23 @ 10:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0