Vi har kommit långt. Och vi tänker komma ännu längre.

Kära vänner, familj, främlingar och ja, vem som helst egentligen...

 

Mitt namn är Gabriel Lindén. För tillfället befinner jag mig i Demokratiska Republiken Kongo för att förse diverse humanitära intressegrupper med ögonvittnesskildringar, direkt från en bortglömd del av världen. Sedan drygt en månad har arbetet fortskridit mycket framgångsrikt. Sammanlagt fem organisationer, inklusive ett otal individer världen över, har visat uppskattning för mitt arbete och betonat betydelsen av det.

 

Vi har lyckats identifiera några prioriterade behov som nu uppmärksammas för allmänna och utvalda grupper. Tanken är att de som har möjlighet, tillsammans med mig och involverade organisationer, kan bidra med olika insatser.

 

Prioriterade behov:

 

1) Engelska läroböcker behövs. Få kongoleser talar engelska. Intresset är enormt.

 

2) Sprid hur situationen ser ut i Kongo. Jag har möjlighet att förse lärare, elever, biståndsarbetare, föreläsare, journalister och många fler med fakta och ögonvittnesskildringar. 

 

3) Sponsring av frakt för donationer. Fotbollsklubben FC Djursholm har skänkt ett hundratal sportkläder som behöver fraktas från Stockholm till Kinshasa.

 

4) Sponsring av fotografering och dokumentation i Kongo-Kinshasas första eko-by. Byn är avlägset belägen och vi behöver finansiering av transport dit.

 

5) Stötta gatubarnen i Kinshasa. Dessa individer tillhör några av samhällets mest utsatta. Vi försöker göra deras röst hörd någonstans där någon lyssnar. Kanske lyssnar du eller någon i din närhet.

 

 

Kan du hjälpa till? Eller är du bara nyfiken och vill veta mer? Tveka inte att höra dig direkt till mig i Kinshasa. Alternativt till Earth Rights Institute eller OneWorld Works i Los Angeles.

 


Gabriel Lindén – On the ground in the Democratic Republic of Congo,

 

+ 243 99 06 21 075 / [email protected] / http://inafrica.blogg.se


Annie Goeke - Earth Rights Institute,

 

+ 1 310 881-7265 / [email protected] / http://earthrights.net


Ira Simmons - OneWorld Works,

 

+ 1 310 572-1090 / [email protected] http://oneworldworks.org


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0